Semesterblogg

Jag är helt ensam på landet nu, så idag har jag tagit bussen till Söderköping för att kolla Internäät. Vi busstationen finns ett bibliotek som tyvärr inte har trådlöst nätverk, men de hade lediga datorer och nu 45 minuter senare har jag redan tröttnat. Kanske håller jag på att bli eremit, jag längtar hem till mitt torp, min tomatjuice och min bok.

Jag fastar ju nämligen. Imorgon är sista dagen och jag får alltid ont på exakt samma punkt i ryggen när jag fastar. I övrigt har det gått smärtfritt, skönt att slippa laga mat och istället känna sig som en väderbiten profet på ett berg. ”Jag måste få fram mitt budskap, måste berätta färdigt.” Det är bara slutspelsskägget som saknas, jag låter håren frodas på benen istället.

Nu ska jag leta rätt på en matbutik och köpa lite upptrappningsmat. Äpplen och Katrinplommon och kanske ägg. Jag har en avokado på mognad i fönstret.

Rätt mycket längtar jag efter min kille också. Men vi ses ju på söndag om inga plan störtar eller bilar kraschar.

2 svar to “Semesterblogg”

  1. jag är så osmart så jag antog att internetlös betydde telefonlös också, vet inte varför. vi ses när du återvänt!! KRAM

  2. Hej my dear.
    You are so silent. Are you ok? We miss you so much.

    Kramar
    Ivone

Kommentera

