Rädslor

Jag startade ett bråk igår, antagligen för att livet var lite för perfekt. Sen sov jag alldeles för få timmar och vaknade med huvudvärk. Men efter en kaffe som färdknäpp på väg till DAMP har jag trängt undan utmattningssymptomen. Jag tänker att jag borde maila förläggaren och berätta lite om hur arbetet går, men jag är så rädd att hon ska svara och inte minnas mig eller nåt. 

De flesta grejer jag battlar har med rädslor att göra. Rädsla för att bli en grå mus, som ingen ser. Rädsla för att slentrian ska ta över mitt liv, för att jag ska göra någon ledsen, för att jag ska göra mig själv ledsen, för att något som känns jättejättebra antagligen inte kan vara för evigt. För att jag ska tappa kontrollen om verkligheten, för att tappa kontrollen över känslorna, för att bli likgiltig. 

Samtidigt händer så många roliga saker just nu, att jag blir lycklig av att titta i kalendern. Förut var jag rädd för att titta i kalendern, så jag är på väg åt rätt håll åtminstone.

 

Kommentera

