Bagel Deli

Jag och bloggen, vi synkar inte riktigt längre och jag kan inte förklara varför. Allt som oftast har jag massor att berätta, men så blir det som nu, att jag skriver och suddar, skriver och suddar. 

Jag sitter på kafé på Kungsholmen, dricker latte och har skrivit flera sidor på boken. Mitt liv är nästan för bra för att vara sant, nästan Sex and the cityglamoröst. Var förresten på smygpremiär för filmen igår. Kön ringlade sig lång och tjejerna (inga killar var bjudna) slogs om goodie-bagsen.

Filmen var helt okej, mer vemodig än jag förväntat mig. När jag gick därifrån hade alla kärlekar lagats men jag var ändå lite ledsen och otillfredsställd. Jag tror att jag tappat känslan för det romantiska. Jag blir mer irriterad på brustna hjärtan än drabbad av dem. Men jag skrattade jättemycket när Charlotte bajsade på sig. 

Härom dagen blev jag dock riktigt gripen, av Entourage, mitt nya planeringsverktyg. Jag sov tre timmar på hela natten. Övrig tid låg jag och tänkte på hur jag skulle samordna mina mail, mina projekt, min kalender. Helt otroligt. Jag blev så strukturerad att jag fick storhetsvansinne, erbjöd mig att bli ordförande i Brfen där jag bor och startade två bloggar. Ringde samtal som legat länge på att-göra-listan, bara för att det var så roligt att få klicka bort dem sen. 

Idag är jag, hör och häpna, inte lika pigg. Men otroligt lycklig och stolt över lilla Alma som Clärfi och Kenta producerat.

Kommentera

