Under kontroll

Jag sitter hemma och skriver. Balkongdörren står på vid gavel och solen är precis utanför, som en vägg av värme. Freden IF har match ikväll och läget är under kontroll. Just idag känns nästan allt under kontroll faktiskt.

Vi skulle seglat Jolanta till Sankt Anna, men hon läckte och jag och Darling blev övervikt och fick stanna i land. Istället gick vi på inspirerande dokumentärfilms-dramaturgikurs och träffade massa härliga människor. Hälsade på Grannarna och lilla Alexander som blivit dubbelt så stor, och igår såg vi Sverige spela skitfotboll på Råsunda. Men innan matchen var det karnevalstämning. 
Vi drömmer om ett jobb i Mocambique, som kan bli verklighet, men mer än så vet vi inte än. Och jag kämpar mot min deadline, som jag antagligen kommer hålla, men semsterdagarna blir färre än förra året. 
Är lite sugen på att läsa Tomas Bodströms deckare, bara för att den blivit så totalsågad (utom i P1 där Tomas syrra är chef) men kanske är den som filmen Gangster, så totaldålig att jag inte kommer stå ut. 

Har sagt i tre veckor att Idag ska jag ringa doktorn, men misslyckades även idag. Vad är för spärr som sitter i vägen? Dödsskräck? Livsskräck?

Kommentera

