Inte så himla inspererande inlägg

Jag har flera teorier om varför jag mår så konstigt: Sömnen/drömmarna, hormonerna och stressen. 

Samtidigt har jag väldigt många anledningar att vara glad. Det går bra med boken, jag har en ny grön cykel. Solen skiner på min balkong. (flåt, vår balkong. Jag har lovat att vara mer vi)

Jag läste Bitterfittan och blev en bitterfitta. Jag orkar inte tänka mer. Jag orkar inte bära omkring på den där arga klumpen i magen. Förra året på Farmis födelsedag frågade min farbror vad vi tyckte om de nya rönen att jämställda par bråkade mer än icke jämställda par. Jag vet inte om han med det ville lobba för att jämställdhet i ett förhållande var nåt dålig, men jag tolkade det så, och jag minns den heta ordväxlingen som följde. Och nu är jag trött på att vara arg. 

Igår kväll kände jag att jag hade läget under kontroll. Att jag var harmonisk och fokuserad. Sen drömde jag kaosdrömmar hela natten, som nåt slags kompensation. Så att jag ska kunna känna mig riktigt satans obanserad idag. 

Jaja, men solen skiner iaf. Jag tvättar och snart ska jag på fredsmöte. 

Ett svar to “Inte så himla inspererande inlägg”

  1. sprakapapersiska Says:

    jag får en känsla av att du gör det igen. Du har hela inne, trots att du sitter med bara halva än så länge i handen. Och jag är så glad så glad att jag nästan får tårar i ögonen. (ja ok jag är också lite hormonig för tillfället). Fan jag saknar dig så himla mycket, men bär på dig under armen för du är min allra bästa, mesta, oslagbaraste, finastemänniskan-förebild som jag alltid ska håll så kär! Lycka lycka till! Och lova att le med tänderna på bokmässan 2009 åt svenska folket på dagstidningarnas första sida. Jag kommer le tillbaka.

Kommentera

