Tröttpiggvimmelkantig

Mötet gick bra. Vi bollade manuset och jag gick därifrån så fullproppad av idéer och skrivarlust att jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja. Om jag sköter mina kort rätt och fyller ut historien på det sätt jag egentligen inte borde ha några större problem med, ger de ut den nästa år. Titeln ville hon såklart byta också, till den darling så envist hakat sig fast vid. Men det är han värd, han är värd sin vikt i guld (till och med när han spräckt 90-gränsen)

Det känns roligt att kasta sig tillbaka in i kreativiteten. Visserligen får jag överge det nuvarande romanprojektet, men nu har jag en deadline att jobba efter och ett projekt att slutföra. Även om det i nuläget snarare borde kallas Projekt 09 än Projekt 07.

Jag känner mig kryptisk. Får skriva mer när den känslan lättat. 

Kommentera

