Måndagsångest

Det är ångestmåndag. Jag har för många bollar och tankar i rullning, det blir pannkaka då. Ofokus. Jag försöker läsa och smälta manuset innan torsdag, lösa avloppsproppen på DAMP, tänka ut hållbara lösningar för fotbollen, verksamheten, framtiden. Skriva om Gunnar Gurka.

På en måndag. Varför ens försöka. 

Tre dagar har den suttit, ångestbollen i magsäcken. Jag borde ringa cellprovsmänniskorna som tappat mig mellan stolarna, tandläkaren som gjort samma sak. I stunder som denna tror jag att de ignorerar mig för att jävlas, för att jag lider av telefonfobi. 

Jag har plöjt en pärm med brev som pappa skrivit och fyllt minst ett badkar med krokodiltårar. Ställt mig frågan om vissa minnen bör ligga i dvala och inte grävas fram. I en intervju i DN sa någon att författare kan vara svåra att leva med, eftersom så många känslor ständigt är i omlopp. Och då kände jag intensivt och instinktivt att författaryrket är helt fel yrke för mig. 

 

 

Ett svar to “Måndagsångest”

  1. Hejhej dearest friend! Are you doing well? I’m fine, Giò, Sílvia and Minducha too. Send, please, my hugs to your mother, Gunner, Luis and Terese. For you my dear a very big hug in your heart. Friends 4ever.
    Ivone

Kommentera

