Som sand genom fingrarna


Nu gar tiden overkligt fort. Vi ar tillbaka i Maputo, har endast tva natter kvar innan vi tar bussen till Johannesburg. Sover dar en natt och flyger hem till Sverige igen.

Den har gangen bor vi pa Hotel Moçambicano. Dubbelt sa stora rum och trippelt sa god frukost for 100 mtz mer. Vi njuter av snabb(are) uppkoppling och stadssus. Imorgon ska vi workshopa med Amodefa, darling ska kora ett RFSU-pass och jag ska visa film.  Ivone ska lana ut sin kopia till mig, jag tog inte med mig en enda. Annars har den levt sitt eget liv har nere, vilket kanns coolt. Fler har sett den an jag kunnat ana och jag antar att kopiorna hemma i ladan gor mer nytta har ar dar.

Darlings mage ar frisk igen. Solen skiner och det sista flip-flop-skavsaret har lamnat min fot.

 

Kommentera

