Framme

Det tog mig halva internettiden att komma in pa bloggen, sa forsta inlagget far bli kortfattat.

Vi ar iaf framme nu, i Maputo, efter tva dygns resande. Forsta stoppet blev i Istanbul da vi hade ratt lang tid att vanta mellan flygen, och hann aka in till stan, dricka te, ata baklava och roka vattenpipa. Sen sov vi oss genom en halvtom flygresa till Joburg, tva saten var fick vi, minst, men var anda ratt svullna och mora nar vi kom fram. Dodade nagra timmar med strosande och atande och letande efter darlings van Benji, som vi tyvarr inte hittade, och slutligen boardade vi den 40 grader varma nattbussen mot gransen.

Jag sov som en stock hela resan, i min nya nackkudde i plysch, de andra sov till och fran, men vi tog paus varannan timme och tvingades ut att kissa och kopa snask.

I morse ramlade vi av bussen i Matola, dar Ivone bor. Hon bjod pa frukost och darefter valfri soffa att slockna pa. Vilket vi gjorde, alla fyra. Nu bor vi pa softa hotellet Hoyo Hoyo, inne i stan och ska forhoppningsvis ata middag med Stina ikvall. Vi har ocksa hamtat ut flygbiljetterna till Beira, Pemba, Maputo och sett havet.

Gugu och mamma vilar pa hotellet och jag och darling har efter en dryg timmes letande hittat detta hak. Far se om inlagget gar att publicera.

Det kanns coolt att vara tillbaka. Har strosat for forsta gangen i Maputo, sist svischade livet forbi utanfor Ivones bilruta. Jag har kopt ett telefonkort for att bli mer lik lokalbefolkningen. Vi kan alla nu nas pa nummer 00258 842194806.

Alla mar bra. Ingen ar annu magsjuk. Spraken flyter ihop men snart pratar vi flytandet portugisiska, det ar jag overtygad om.

Ett svar to “Framme”

  1. […] att ha satt punkt på verison 1.0 den 15 januari, postade jag mina åtta förlagskuvert och åkte till Moçambique med mamma, bror och darling. Första gemensamma resan sedan pappa dog. Vi nådde Beira, vår stad, […]

Kommentera

