Bu eller bä?

Jag gillar att göra listor. Om jag fick välja skulle varje moment i mitt pågående liv bockas av.

Skönt, jag har städat, klippt håret, tränat, ringt det där jobbiga samtalet, nu kan jag gå vidare.

Bä:
– jag ska klippa håret om en halvtimme. Sitta i massagestolen och få hårbottenmassage.
– jag fixade Mocambiquevisum igår.
– jag har haft kulturhäng med Clärfi på mysigt kafé och ska ha möte med Roomsie senare.

Bu:
– jag klämde långfingret i dörren i morse och det bultar fortfarande.
– herr ångest sitter på tvären i min mage.
– hemma hos mig är det ingen mer än jag som gillar listor.

Kommentera

