Fredagkväll

Så skönt att göra ingenting på en fredag kväll utan att reflektera över varför. Jag har städat lägenheten, ätit glass och tittar på Let´s dance. Kanske har jag blivit vuxen? Flyttat till tvåa, blivit sambo på riktigt och mognat?

På samma gång har jag roligare än förr om jag väl går ut. När jag var yngre längtade jag nästan alltid hem när jag var på pub/disco/fest. Numera vinglar jag hem vid fyrasnåret, med en alldeles-för-tidigt-kunde-stället-inte-varit-öppet-lite-längrekänsla.

Och sen detta med tiden. Som visserligen går sjukt långsamt stundtals, särskilt i fråga om mitt manus och andra besattheter jag räknar minuterna kring, men i allmänhet har vintern rusat (rasat ut bland våra fjällar) och igår när jag hängde med farmis insåg jag att januari lämnat mig oberörd.

Och om en månad åker jag dessutom till Afrika.

Kommentera

