Saker att vara förbannad på

Det är så mycket som gjort mig extra förbannad på sistone. Dels kärnkraftsdiskussionen, fan va ere för fel på alla! Jag orkar inte ens gå in på varför jag blir så rubbad ur balans av själva diskussionen, men om någon känner en längtan efter ännu mer urandriven energi får den gärna höra av sig till mig, så ska jag bryta ner dina argument till sand. Fan.

Sen julhandelprofetiorna som cirkulerat. Å nej, vi har slutat shoppa, ekonomin kommer gå i botten nu, hur ska vi överleva, varför köpte vi så få julklappar, vi måste konsumera MERA. Att den minskade handeln kan ha att göra med en ökad medvetenhet är det ingen som rapporterar. Ingen kopplar heller samman konsumtionens inverkan på miljön. Nej, för då kan ännu fler få för sig att skaffa ett samvete, och vad skulle hända då?

För att inte tala om börsen. Som får ta upp alla nyhetssändningars viktigaste tid. Vem fan bryr sig? Proffsens spekulationer är meningslösa, svajet hit och dit är baserat på mänsklig faktor, oro och rädsla och en tro på sig själv som slug investerare. Vi vet ju redan det. Måste vi behöva genomlida rapport efter rapport efter rapport för den skull? Jag var nära att krossa tv-skärmen med min tekopp igår kväll.

Inatt fick jag en cool kommentar av någon angående mitt manus, och jag vill verkligen skriva ett jättelångt svar. Men jag vill inte avslöja nåt. Jag vill att innehållet ska komma som en chock, som en våt filt eller som en inblick i en värld som många inte ens tror existerar. Nu låter det som att jag ska avslöja statshemligheter eller nåt och så är det ju inte riktigt. Men jag har ju, i ganska många år nu, burit med mig en ilska över hur orättvist Sverige är, och jag behövde förmedla den känslan på nåt sätt. Så det har jag gjort.

Men självklart är jag sjukt nyfiken på vem Pennyless är, om vi såg varandra på den tiden. Hur vi såg på varandra. Och fastän det bara gått en vecka sen mitt manus landade på förläggarnas skrivbord och jag måste vänta flera månader till innan jag hör nåt, är jag nervös hela tiden, dag som natt.

Ett svar to “Saker att vara förbannad på”

  1. Förläggarväntan är djävulens straff…

Kommentera

