Kom hem hel

Jag skriver och skriver. Idag har det blivit tretton sidor hittills. Det är faktiskt helt sjukt, så här hög produktionstakt har jag nog aldrig tidigare haft.

jag chattade lite med darling förut på msn. Han sa att han nästan läst klart och ville få slutet när han kom hem. Jag svarade att det nog ligger färdligt och väntar på honom då.

Och han måste komma hem. Jag slogs just igen av den fruktansvärda men ständigt återkommande tanken att något ska hända. Som gör att vi aldrig mer ses. Och att han MÅSTE KOMMA HEM. Att ingenting känns värt någonting om boken aldrig får upplevas av honom. Eftersom han inspirerar mig så mycket. eftersom boken handlar om honom, eller egentligen inte alls om honom utan kanske mer av känslan han fyller mig med dagligen.

För han är min multi-vän. Den där personen man drömmer om ibland, som är en kombination av allt man kan önska av någon. Någon som är rolig att festa med, gå på bio och fotbollsmatcher med. Nuppa med, dela samma humor med. Få pepp av. Känna sig stark med, svag med, lycklig och energirik med.

Min multi-vän.

Snälla kom hem hel.

Kommentera

