Multi

Jag har svårt att vara kreativ på flera ställen samtidigt märker jag. Känns som igår jag bloggade, så har det gått en vecka. Eller nåt.

Jag skriver och skriver på boken. Fick bra feedback av Bodil, så förra veckan flyttade jag om och strök och nu fyller jag i och skriver till. Inatt drömde jag om karaktärerna. Har aldrig varit med om förut. Måste betyda att de blivit levande för mig.

Annars har jag haft en harmonisk vecka, kanske för att jag är så sysselsatt med mig själv. I så fall ska jag fortsätta vara det. Hjärnan har visserligen gått många hundra varv i minuten som vanligt, men jag har inte varit arg på darling eller frustrerad eller panikslagen en enda gång. Peppar peppar.

Hos terapeuten koncentrerar vi oss på min rädsla för att bli övergiven. Läskigt hur mitt i prick hennes kommentarer och frågor kan kännas ibland.

Kommentera

