Ännu fler familjemedlemmar

Födde väldigt många barn i drömmarna förut. Talande, långhåriga, skäggiga.

Inatt väntade jag tvillingar. Jag befann mig i ett bergssamhälle i Holland, på väg till BB. Jag klappade min mage och berättade att jag skulle föda. Men magen var så liten, i jämförelse med alla höggravida jag känt var den minimal. Omöjligt att två färdiga barn kunde finnas därinne. När jag tänkte efter hade jag heller aldrig känt dem sparka, ens röra sig. Faktiskt hade jag aldrig gjort ett endaste ultraljud, hur kunde jag vara säker på att det var dags då?

Jag stod på BB utan värkar. Utan känsla för ur jag skulle göra. Rädd att mina tvillingar var ett påhitt, eller ännu värre, döda.

Ångest.

Sen åkte jag till Spanien och sprang på massa gamla gymnasiekompisar på gatan. Gick in i en cykelaffär och frågade om de hade den gammaldagsa Skeppshult med lädersadel, men tyvärr sa expediten. De hade en annan, mycket fulare variant, som jag inte ville köpa.

Vaknade och saknade mina barn. Som vanligt. Har tänkt på dem hela dan. Hoppas att förlossningen gick bra ändå, trots att jag vaknat från den. Och att de kom hela och levande till världen.

Kommentera

