Oväntad besökare

Jag messade moster i morse, och sa att jag tagit henne på vykortinbjudan-orden och bokat tågbiljett till Värmland. Hon har fortfarande inte svarat och jag hoppas att det inte betyder att hon sitter och sliter sitt hår och ångrar sig.

Kanske regnar det hela helgen, men oavsett vad tänker jag linda in mig i alla halsdukar jag äger, kanske rent av knyta ihop dem till världens längsta, och promenera runt bland löv. Jag har skrivit hela dagen, har ont i huvudet nu och när jag läser helheten får jag ångest. Vilken skitdålig bok!
Önskar det kändes tvärt om.

Första snön hotar falla idag och regnet knäpper mot fönsterbläcket. Jag ska alldeles strax pallra mig iväg till Gärdet och bokcirkel. Kräkas lite över Unniboken som tog slut efter ett par dagars vånda. Den bortskänkes för övrigt, till vem som helst. Jag vill inte ha den i bokhyllan.

Nu mailade darling och för en tiondels sekund trodde jag att det var till bara mig, men såklart var det ett massmail. Jag önskar jag lät bli att skriva ner allt jag tänker jämt. Nu har jag inte mastodontmailat honom på mer än ett år tror jag, men lättare vore att slippa behovet. Bara vara en varelse som tänkte konkret i stil med. Föda, överlevnad, fortplantning.

Kommentera

