Jag, en snattare

Drömde att jag var i en leksaksaffär och skulle snatta. Jag vill så gärna ha en Pippi Långstrump i miniatyr och en sån liten docka som man kan trycker på ryggen så att armarna rör sig och kan hålla fast saker. Så jag tog dem från sina hyllor och stoppade i min stora väska.

På väg ut insåg jag att leksakerna antagligen var larmade. Så jag gick på toa istället, för att lämna stöldgodset där. Just när jag låste dörren kom massa folk rusande och sirener ljöd och köpcentret brann. Eftersom ingen hade tid att spana efter snattare, tog jag med mig dockorna ut. Där märkte jag att jag glömt väskan på toan, och att jag i den lämnat nycklarna hem tillsammans med min hemadress. Jag gav bort dockorna till två barn som lekte utanför och som blev jätteglad och sprang tillbaka in i lågorna. Vaknade.

Kanske är jag en sån som springer och springer för att aldrig nå dörren. Jag blir så ledsen när jag är ledsen och så arg när jag är arg och så sjukt jävla glad när jag är glad. Nästan alla känslor gör ont och senaste veckan har jag varit så labil att jag nästan känt mig schizo. Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Men nu ska jag ladda puffran och skriva så det ryker.

Kommentera

