Bokfrossa

Drömde att darling gjorde slut.
– Då går jag då, sa jag.
– Ja, gör det, sa han.

Vaknade och ville gråta, men så låg han där och räddade mig igen.
Är jag inne i en svärm av relationsdrömmar eller vad är det som pågår?

Fick Unniboken idag och Myggor och tigrar. Från Bokus. Gjorde te till Unni direkt och nu läser jag om killen i min videobutik. Skumt.

Vissa böcker får mig att vilja skriva mer, andra att vilja sluta helt. Den här tillhör den förstnämnda kategorin. Kanske pga samtidsförankringen? Var iaf tvungen att ta ett avbrott och skriva två sidor. Kanske Unni kan öka min takt. Det vore bra.

Nu måste jag slå in paket. Darlings syster fyller år idag. Han säger att jag är så kreativ. Undrar om han säger så för att slippa slå in själv?

Kommentera

