Utan hjul på benen igen

gamlaslottet.jpg

Hemma igen efter tiodagarsroadtripen. Darling vill åka till rugbyvm i Paris om två helger, men jag känner mig helt tom på reslust. Vill vara hemma och möblera om, inte hitta torkade krukväxter i varje hörn hela tiden. Kanske känner jag något annat om två veckor men jag måste bestämma mig idag och just nu vill jag få rutiner, äta gröt, fika på vanliga stockholmska kaféer och ha bokcirklar.

Samtidigt tänker jag mycket på Tadzjikistan. Brorsan sa att det inte råder någon tvekan om att jag ska ta chansen och åka dit. Jag håller med. Om det inte vore att jag kände mig som en fotbollsfru och är livrädd att sitta ensam och kolla dvd-er hela dagarna, i väntan på att min enda länk till omvärlden, sambo, ska komma hem från jobbet. Dessutom pratar de tydligen inte ens ryska där, utan någon variant av persiska.

Resan har iaf varit härlig på många sätt. I Göteborg såg vi Sverige-USA och hos mormor fick vi gå in genom finingången eftersom det var darlings första besök. Sen fick vi sova i samma rum också. I lördags åt vi ungefär 30 kräftor var utanför Mariefred, men jag vill ändå ha fler. Även fast jag läste om kräftinporten i DN imorse och åter igen påmindes om att jag är en miljöbov som äter fisk och skaldjur. Sen har vi bråkat rätt mycket också, men på ett konstruktivt sätt och idag är jag pirrkärr i magen och lite underlig till mods eftersom vi hängt 24/7 i tio dar.

Nu ska jag på höstens första terapi

Kommentera

