En bra dag

Igår var en dålig dag. Åtminstone började den som en. Jag vandrade håglöst i efterdyningarna av ett bråk med min kille, som var i ångestklass med flytta-in-bråket tidigt i våras. De klippte bort en bit av min livmodertapp vilket fick mig att somna efteråt av chocken. Ändå sket jag i om jag hade cancer eller inte, livet var ju så meningslöst. Dagen innan hade jag försökt sätta mig in i bokprojektet igen och insett att allt jag skrivit var skit.

Sen blev dagen bättre och bättre. Jag är helt förälskad i mina nya rumskollegor på damp, Jompa och Brorsan. Även i de nya hyresgästerna Nadia & Crew. Clärfi ringde för att kolla hur jag mådde och solen bröt fram och sen fikade jag med Terese och köpte en ny skärm till kontoret. Skrev flera sidor och bokprojektet kändes roligt igen. Jag köpte nästan en matta till balkongen och satte upp Prideflaggan.

Idag har varit bra hela dagen. Och ikväll ska jag dricka öl.

Kommentera

