Parasiter

bakterier.jpg

Träffade Elin igår, som gav tillbaka min Mozambiquebok och jag vet inte hur vi började prata om det, men plötsligt insåg jag att jag måste ha parasiter i magen. Alla symptomen finns ju där. Dålig aptit, ont i magen, tappad vikt och en känsla av att vara hungrig trots att jag äter och äter.
Nån Elin kände hade gått omkring med det i tre månader utan att märka. Jag kan ha gått omkring i ett och ett halvt år.

Jag vet egentligen vad som skrämmer mig mest. Tanken på att bajsa i en burk och knalla ner till vårdcentralen, eller tanken på små små parasiter som vuxit sig till en hel armé i mitt innanmäte.
Isch. Men imorgon ska jag ringa vårdcentralen. Verkligen.

Kommentera

