Försäkringsbolag

fonster.jpg

Jag har lite svårt att förstå hur försäkringsbolag kan tro sig bli blåsta så ofta. Det är ju verkligen skitjobbigt att hålla på och mecka för att i slutändan ens få tillbaka en bråkdel av det samlade ekonomiska och affektionsmässiga värdet.
Däremot har jag inte svårt att förstå att man börjar ljuga när man väl hamnat i härvan. För petigheten är så anal att same same alltid blir en stooor skillnad. Som vår dörr. Om vi byter lås för att vi är rädda att tjuvarna låser upp med våra nycklar, får vi ingen ersättning, eftersom risken beräknas vara obefintlig. Byter vi däremot lås för att nycklar saknas till det gamla, eftersom de ju blivit stulna, får vi ersättning.
Är det inte bara ett riktigt pucko som väljer att vara ärlig då?

I övrigt en riktigt sugig dag, den ultimata lyckodagen. 070707. Jag har en stor klump i magen, är berövad mitt visakort pga en härva. Försöker lära mig älska den nya scrapbooken men tänker bara på den gamla. Vill lägga mig under täcket och vänta på att molnen på humörhimlen lättar och jag tänker postitivt igen. Då jag njuter av att det är lördag och jag inte har så mycket att fixa. Över att mina semesterplaner börjar ta form och jag har roliga jobb att pyssla med och bröllop att gå på och sånt. Istället gräver jag ner mig i självömkansträsket och tar till alla knep för att känna mig ännu värre till mods.

Jag ska fan köpa en bågfil idag, om det så är det sista jag gör.

Kommentera

