Urgullo gay

Vi ar i Madrid. Kom i forrgar kvall och mottes av José i nercabbad superbil, Mayur med ny tjej. Josito direkt fran jobbet i kostym. Sig lika. Nagra ar aldre bara och vi at kebab och drack ol. I t-shirts igen efter dagar av snalblast i Barcelona.

Nu sover vi i mitt gamla rum i Goya. Sentimentalt och coolt. Som att jag bor har igen, men med darling, som inte fanns da i mitt liv. Ens tankt tanken pa.
Idag Orgullo Gay, Europride. Paraden borjar klockan 18 och vi har just atit frukost efter ganska manga drinkar igar. Snart ska vi till Corte Inglés dar jag kopte en dyr kajal igar, som tanten i kassan glomde lagga i pasen. Eftersom jag ar trott pa att bli bestulen ska jag ga dit och klaga, ser till och med fram mot det lite.

Laste pa natet om gymbranden nar den holl pa som bast och ringde brorsan som tack och lov haft for hoga pollenhalter i blodet for att kunna ga dit. Och varje gang jag nyser har (tjuvarna tog min clarityn) tanker jag att det anda ar en valsignels att allergi drabbat familjen Hellstrom, att den raddat vara liv.

Kommentera

