Resfebrig som vanligt

hemma.jpg

Vi åker till Spanien mitt i natten och jag har resfeber. La en hög med kläder på sängen, sen tog krafterna slut. Känner mig matt, febrig, trött. Som alltid när jag ska resa nånstans, spelar ingen roll vart. Men skönt ändå, att göra det tillsammans med någon. Vårt hem börjar faktiskt likna just ett sådant. Och tvätten ligger i torra högar.

Skoj ska det bli iaf. Och jag hoppas att jag hoppas jag kommer tillbaka med mer energi, att dimmorna i studion övergått i solsken. Att jag längtar efter att sitta där igen. Får alltid lite ångest inför hyresbetalningstiden, rädslan att inte få ihop alla de där tusenlapparna som behövs. Ändå har det alltid lyckats hittills. Konstig logik, att fortsätta angsta. Men sånt är visst livet har jag märkt.

Det är svårt att vara människa. Det har inte ens gått en vecka sedan jag tog sommarhejdå med terapeuten, men jag har redan börjat fråga mig hur jag ska överleva utan henne ända till augusti.

2 svar to “Resfebrig som vanligt”

  1. Ha det BÄST på resan och tack för idag min lilla pumla.

  2. HA det så skoj i Spanien vännen. Hoppas allt är bra med dej. Sorry jag inte hörde av mej när vi var i Sthlm, jag sprang omkring och stressade runt för att hinna med allt och turista med Bookie också. Saknar dej massor.
    puss från Kicki

Kommentera

