Sverige-Stockholm-Lilla Essingen

Vi har flyttstädat nu. Kört lass till tippen, lass från ikea. Jag har gått med i ny styrelse, jag ska engagera mig lagom mycket. Inte köra mig själv i väggen. Inte på Lilla Essingen. Där jag bor nu. Och ska fortsätta med. Länge till.

I bakgrunden brummar diskmaskinen. Darling och friends kollar tv. Vi har ett öppet kök. Jag bloggar från The Kitchen Island. Wee. High Tech. Verkligen.

Började gråta när jag tog nycklarna från knippan och lämnade på bordet. Hej då Högalidsgatan, vi ses inte på ett tag. Åtminstone inte när jag bor här, men jag ska hälsa på ofta, jag lovar.

Men jag är lycklig, så lycklig nu. Förra veckan var kaos. Jag grät varje dag. Över flyttstress, men mest över att Clärfi låg på sjukan och blev sämre inte bättre. Och det där med sjukhusen, där de jag känner har dött. Det är svårt att sudda ut en sån känsla, svårt att omvända den om inte någon mår bättre där till slut. Clärfi fick bli milstolpen, vändpunkten. Hon blev bättre. Hon skrevs ut. Jag grät igen, fast av lycka. Och när jag skulle summera veckan för terapeuten och berättade om hur lättrörd jag var, började jag gråta igen.

Jag älskar mitt liv. Igår insåg vi att vi om bara ett kort tag drar till Spanien. Imorgon ska vi fira på lyxrestaurang och på lördag bröllop.

Nu. Novellfilm på SVT2.

Ett svar to “Sverige-Stockholm-Lilla Essingen”

  1. Jag gråter också, nu när jag läser det här! Skönt och fint. Ses snart min fina vän. /Cripple

Kommentera

