Bye bye ockertelia

Clärfi sa härom dagen över fiskbullarna att ett snabbt skrivartempo är fem sidor i veckan, och i så fall om det är sant, är mitt tempo högt just nu.

Utanför är det kristihimmelfärdshelg med halvdagar och nedlagd verksamhet, men eftersom min kalender inte markerat röda dagar, så missade jag det helt. Fast igår var vi på ikea och köpte sommartäcken. Täckena, ett rosa ett gult. De vi egentligen ville ha var slut.

Sen såg jag Columbinemördardokumentären och somnade mitt i. Drömde att någon med maskingevär bröt sig in om och om igen. När darling till slut kom hem trodde jag att han också var mördare. Och grannen under som plötsligt började spela hög musik. Och jag var tvungen att resa mig upp och hoppa upp och ner, eftersom jag var så förbannad. På att min granne hotade mig till livet. Sen blev jag arg på darling, som tog grannens parti.
Idag vet jag bättre.

Jag har äntligen gjort mig nästan fri från Ockertelia och den 30 maj blir jag kompis med comviq. En ny liten nalle vilar sitt blanka skal mot min byst. No more rosa. Tyvärr sitter alla nummer kvar i den gamla, omöjliga att få ut. Så jag hoppas på en flod av sms från vänner och bekanta, för att kunna spara deras nummer.

Kommentera

