Tillbaka från urskogen

elis.jpg

Har varit i Småland och sökt fler av darlings rötter. Vi hittade många gamla härliga vänner, och vänners avkommor.
Men två av darlings forna hem var rivna. Grönt gräs och kullar ingav känslan av att inget hus någonsin stått där.

Tillbaka i Stockholm har jag försökt starta eget hela dan och nu är jag nära målet. Saknade e-legitimation så jag får skriva ut blanketterna imorgon. Och flytten närmar sig med stormsteg. Försöker hitta en hantverkare vilket inte är så svårt. Men en bra hantverkare är svårare. Känner mig ute på okänd mark, har haft världens bästa Leif så länge jag kan minnas. Ingen kan snickra som han liksom. Och nu. En djungel.

Men jag är glad och pirrig. Drömmer konstigt och jobbigt. Inatt gjorde darling slut utan förvarning och jag stod på ett jättelikt köpcenter med brorsan och grät så det ekade. Usch, jag var så sjukt ledsen, sorgsen, och livet, framtiden var så tom. Så intetsägande.

Vaknade med det tunga kvar i kroppen och kunde inte hejda den verkliga, vakna gråten som skakade sängen. Men jag somnade om. Vaknade glad. Har tränat för första gången sedan vurpan i Sälen och trots att det fanns lite smärta kvar längst inne i korsryggen, tror jag mig vara friskförklarad. Skönt.

Sa till terapeuten att jag trodde drömmarna berodde på att vi snart ska bo ihop på riktigt. Att min oro bearbetas i sömnen. Hon tyckte det var ett bra sätt att tolka dem på. Jag gillar henne mer för varje måndag som går.

Ett svar to “Tillbaka från urskogen”

  1. Erik Torhall Says:

    Vilken söt liten grabb! Kan det vara min? Hoppas att ni har det bra! Kramar från JHovslätt! /Erik

Kommentera

