skördag lördag

Jag borde inte ligga hemma och läsa bok. För det är vår ute och jag har en överraskning att limma ihop.

Jag fryser och har fått för mig att det är kallt ute, men de oputsade fönstrena skvallrar om nåt annat. Sjukt att jag skrivit mig genom sex inbundna dagböcker på ett år.

Sjukt också att jag sitter inne och trycker, även fast det känns bra. Undrar om mina söndagar kommer bli likadana nu när jag inte har visningar som tvingar mig ut. Eller så blir jag en sån som fikar med vänner och går på långa konstuktiva promenader.

Ska gå ut nu. Fånga dagen som är så viktigt. Inte sitta och snöa in.

Kommentera

