Overklighet

Tecknen var så många. Först och främst det där med fjärde gången gillt som brorsan sagt. Sen att Hanna, vars lägenhetsjakt jag följt så länge, vann sin budgivning. Sen att våren kommit och prisnivån var nästan rimlig och att lägenheten var så mycket Här ska vi bo.

Men sen under dagen, när damen som gått runt med tumstock och mätt varje mm på omvisningen igår, klamrade sig fast och verkligen verkade vilja bo och dö på den där fantastiska balkongen, tappade jag nästan hoppet. Mitt huvud kokade, jag kunde inte koncentrera mig och långt inne kände jag att jag inte skulle klara att förlora igen. Denna vidriga djungel av lockpriser och 40-talister med sålda förortsvillor och miljoner och dryga mäklare och nervösa budgivningar. Jag orkade inte mer. Dessutom ville jag att VI skulle bo just DÄR. För allt var så bra.

Sju år har gått sedan jag senast hade känslan av att vinna en budgivning. Jag hade glömt dess ljuva skimmer. Men strax innan halv fem ringde telefonen och rösten i andra änden sa lättsamt att grattis, alla andra har lagt sig. Och strax innan sju skrev jag mitt namn på massor av versioner av kontrakt och den 25 maj, på mammamus 60-års dag (symboliskt symboliskt) får vi flytta in.

Lilla Essingen.
Jag får byta namn på bloggen.
Och jag är så sjukt jävla glad. I en dimma av overklighet

5 svar to “Overklighet”

  1. hej!

    va glad jag blir att ni fick en lägenhet ni ville ha! grattis!!
    dessutom ger det mig lite hopp i vår förestundande hetsjakt….
    pussipuss

  2. grattis igen roompa!
    maste erkanna att allt ihop var tack vare min telepatisering!!
    tjohooo lilla essingen here we come!

  3. Tack tack fina ni! Jag lovar att ni ska få sitta på vår balkong och sippa vin många nätter i era liv.
    O ja roomsie, jag tror oxå att vi vann tack vare dig och ditt dämpande av min dåliga tanthetsarkarma 🙂

    Happy happy joy joy!

  4. GRATTIS Åhhhh vad skönt det måste va, nu måste ni bara flytta också 🙂
    Puss

  5. Jag tar åt mig lite av äran. Shit vad bra. Vet hur det känns 🙂

Kommentera

