Fiskbullemunk

fiskbullemunk.jpg

På samma släktträff åt jag mitt livs första fiskbullemunk. Det var nästan så att jag missade den, den låg gömd under en stekt fiskfilé. Jag åt inte mer än bilden visar. Inte för att den smakade illa, jag gillar ju fiskbullar. Men formen. Det blev svårt.

Jag har varit sjuk på riktigt för första gången sedan oktober 2005. Jag har fortfarande slem i halsen och näsan, ont i kroppen och huvet, men jag kan tänka klart igen. Dag tre var värst. Då var planen dessutom att åka till IKEA för att köpa skrivbordsstol. Sen kom vi på att det var lördag. Sen att det var löningshelg. Sen att jag hade feber och slem i hela kroppen.

Idag är jag tillbaka till damp och ostbågeshållningen på den gamla stolen. Allt är sig likt mao. Jag ska på tredje lärakännaträffen med terapeuten och har mild ångest. Funderar på om jag håller på att köra allt i botten, på om det går att rädda min självkänsla från nollzonen och på varför allt är mycket lättare att göra ensam. Det är inte roligare tyvärr. Men lättare.

Kommentera

