Om att bråka med Erik Olsson

Måndag och förhoppningsvis början på en vecka utan dödsfall. Åtminstone utan budgivningar, ingenting var Wao! igår. Efter två förluster tror jag att den tredje vi bestämmer oss för, får vi. Eller får var väl inte riktigt rätt ord, vi får köpa för skitmånga miljoner.

Erik Olssons mäklare ringde idag för att kolla mitt intresse. Erik Olsson har gått om Notar som mitt hatobjekt nummer ett. Dels tvingas alla som kollar att skriva upp sig eftersom ”säljarna vill ha koll på vilka som besökt deras lägenhet.” Konstigt egentligen att bara Erik Olssons säljare kommit på den idén.

Jag lät iaf alla mina uppbyggda frustrationer rasa ut i arga pustar i den uppringande mäklarens öra imorse. Om hur vidriga deras lockpriser är, om hur fett de bryter mot lagen, om hur de lurar både köpare och säljare angående vad lägenheten är värd. Om hur jag hade velat lägga ett bud om de inte varit såna puckon. (inte helt sant men lite.)

Självklart skyllde han ifrån på andra, även om han höll med om allt jag sa. Och jag kände mig full av energi efteråt. Befriad och peppad att i fortsättningen följa en av de anländande spekulanternas exempel igår. Hon fick syn på Erik Olssons brat till ”visningsvärd” med sin tvingande penna i handen, och hon vägrade gå in. Vände på klacken. Eftersom hon hatade de jävlarna.

Inget personligt. De är säkert jättefina människor bakom den orangea fasaden.

Kommentera

