Drömmen om den perfekta personligheten

varme3.jpg

Igår kväll somnade jag arg och vaknade massor av gånger under natten av konstiga drömmar. Jag, darling och Roland Hassel var ett team som bekämpade brottslighet. Men maffian kidnappade mig och Roland och sköt honom i huvudet framför mina ögon. Jag hade vetat att det skulle hända, jag hade sett filmen förr. Och jag hoppades att Roland kanske inte dog ändå, eftersom han dött förr och återuppstått.

Jag vaknade av ont i magen och i ryggen. Greppade mobilen och kollade tiden: 07.20. Snart vakna-tid, men sen vaknade jag igen och då var klockan inte ens tre.

Om 45 minuter ska jag till tandläkaren och jag vill inte sabba den perfekta dubbla tandborstningen med gula kaffehinnor, trots att jag är sjukt koffeinsugen. Jag flossade, borstade, flossade och borstade och jag hoppas att jag inte har hål eller tandsten, utan att tandläkaren säger att jag är en exemplarisk patient, vars svalg det är en glädje att rota i.

Jag önskar jag kunde vara sval och diplomatisk och alltid säga rätt saker vid rätt tillfälle. Att jag aldrig blev svartsjuk eller deppig eller hamnade i existensiell kris. Jag önskar att jag kunde borsta av min anklagelser som att jag är överdramatisk och överdriven eller åtminstone sluta vara det. Och jag önskar att min sexlust vore mindre. Vem är idioten som spridit ut att killar vill nuppa oftare än tjejer? Jag känner ingen enda tjej som har sex så ofta som hon egentligen önskar. Ändå lät jag impregneras hela gymnasietiden att tjejer som ville ofta och mycket var en bristvara, att killar som var otrogna inte hade någon annan utväg pga sin extrema drift som skymde allt förnuft. Visst, jag var ihop med en uppriktigt störd och osäker kille och jag borde varit smart nog att inte lyssna på honom, men Veckorevyn som jag prenumererade på då gav mig samma budskap.

Jag önskar att jag kunde vara nöjd över det stora i det lilla. Slå bort alla attacker av det oförklarliga vemodet. Ge mycket kärlek, fullfölja mina projekt och leva lycklig i alla mina dagar.

Kommentera

