Hängig

Nyss kom mitt nya visakort, igår kom koden. Tre gånger slog jag in fel kod i utlandet, men eftersom bankomaten inte äter upp korten, märkte jag det inte förrän jag för tredje gången försökte betala utan att köpet gick igenom.

Mobilens pinkod glömde jag också, men lärde mig av tidigare läxa och försökte bara två gånger innan jag gav upp. Fick vänta till jag kom hem till mitt kök och förra årets kalender där siffrorna stod nedskrivna.

Jag är på tredje dagen av hängighet och den tar sig hela tiden nya skepnader. Just nu är det ont i halsen och ett huvud för tungt att bära upp. Dessvärre blir jag ju aldrig sjuk, så utåt sett verkar jag fräsch, pigg och solbränd för att citera farmis som jag träffade igår. Vi gick till Tippen för att äta lunch, men de hade bara panerad spätta och i Chile kunde man inte se skogen för all panering, så jag ville inte ha. Ingen av oss ville, vi var sugna på gravad lax. Och eftersom farmis är kändis på Tippen (man kan tydligen fråga efter mormor i vilken butik som helst och alla vet vem man menar) halade de fram gravad lax. Så vi åt lyxlunch och njöt.

Tredje dagen i rad med gravad lax. Jag får inte nog.

Började på en ny dagbok igår. Missade tvåmånadersdeadline på den gamla med åtta dagar, men jag skriver alltid mindre på resa. Ännu färre tidningsurklipp.
Den nya är knallblå bookbinder och borde bli en rackarns glad upplevelse, men klarsynthet och mod och stora genomförda projekt. Bara jag kunde sluta hänga.

Ett svar to “Hängig”

  1. i morgon kommer ag å äter upp dig lillskiten! jag ska ta bort hängigheten.
    har du kanske lust att bloggspionera lite?

Kommentera

