Viña del mar

Jag har skrivit tre riktiga brev idag. Den haer resan ska bli de riktiga brevens. Varken vykort eller sketna mail ska fa komma i vaegen. Jag har kopt en adapter ocksa, sa att min dator kan fa liv igen och bokstaverna prickar over sig som forr.

Vi ar i Viña del mar och har semester pa hostelvis. Forsoker komma pa hur jag ska bestalla gott kaffe, capuccino var inte svaret, nasta gang provar jag cortado. Ogonen svider efter sol i oga och salt vatten, men saerskilt brun eller braend har jag inte blivit an, jag ar i naemligen ihop med en solfobiker. Skuggan aer hans basta van. saledes aeven min just nu.

2007 ska bli de skrivna brevens ar. I Gimo hade jag 20 brevvaenner, fick nat i ladan naestan varje dag. Och kaenslan av att samla ihop sin skord, sina nedpraentade ord till en personlig vaen, ar ljuvlig. Chile aer ocksa ljuvligt. Det jag skrev igar om kotteriorna i varje horn var ju visserligen sant, men inte helt. Men sant ar att manga butiker av samma slag, ar samlade pa samma plats, inom samma kvarter atminstone. Vilket kan tyckas konstigt ur konkurenssynpunkt.

Imorgon baer det av tillbaka till Santiago. Kaenns som evigheter sedan jag laemnade Sverige, men det gor det pa saett och vis alltid.

Ett svar to “Viña del mar”

  1. Hej vännen! Skönt att höra ifrån dig. Blev lite ledsen när jag insåg att min tanke på att höra av mig innan ni åkte hade passerat sitt bäst före datum. Blev glad igen när jag märkte att du bloggade från Chile. Puss på er

Kommentera

