Rosenbuske

Vi skulle på en kurs i en skola med vita väggar och smala korridorer. Jag och massor av killar som plötsligt var försvunna och lång tid gick innan jag vågade fråga vart de tagit vägen. Kursledaren visste inte, men jag var ensam kvar och började ana oråd. Bli arg eftersom dealen var att vi skulle göra det tillsammans.

Så ringde han. Det hördes i luren hur packad han var. Han sluddrade nåt om att de smitit. Kurser var till för att skita i. Så de hade supit istället och nu var han jättefull. Faktiskt låg han i en rabatt och skrattade sig sönder och samman. I den rabatt där farfar odlat sina rosor på V. Henriksborgsvägen 18. Med halva kroppen på den stenlagda gången, halva kroppen över knäckta stjälkar.

Jag föll ner i det svarta hålet. Han ljög. Han söp. Han bedrog säkert också. Och jag var tvungen att söka upp honom, tala om för honom vilken idiot han var och hur jag aldrig mer ville se honom.

Men redan efter några steg och temperaturen svalnat några grader, förstod jag att det var bättre för mig att ta några extra varv runt huset. För att lugna ner mig. På vilken grunder kunde jag döma honom egentligen? Hur mycket av det som hände var egentligen han, hur mycket någon annan?

Jag gick och gick men det svarta hålet höll mig kvar. Trots att jag förstått att han inte var ute efter att göra mig illa. Att gamla minnen överlappade nya. Att den jag var argast på var mig själv, som stannade så länge.

Sen vaknade jag. Med en sten i magen.

Ett svar to “Rosenbuske”

  1. HEj Darling
    For Ip-addresserna kolla in http://www.sitermeter.com
    Puss

Kommentera

