Ett liv i synd

Synd att jag har hybris
Synd att jag har en tumör i varje kroppsdel
Synd att jag är hypokondriker
Synd att jag inte har något att klaga över
Synd att jag aldrig har sökt till en dokusåpa

Synd att jag är girig
Synd att ingen bjuder tillbaka
Synd att jag aldrig får nog
Synd att jag är så fattig
Synd att jag är så rik

Synd att jag är okysk
Synd att jag onanerar
Synd att jag helst solar naken
Synd att jag inte törs sola naken
Synd att jag tror på sex före äktenskapet

Synd att jag är avundsjuk
Synd att min granne bor större än jag
Synd att jag inte är som du
Synd att jag inte har balkong
Synd att jag gråter över andras glädje
Synd att jag skrattar åt andras olycka

Synd att jag frossar
Synd att jag älskar ost
Synd att jag är så tjock
Synd att glass är godare än groddar
Synd att jag gillar att konsumera
Synd att jag alltid är pank

Synd att jag är ursinnig
Synd att det finns fler vapen än människor
Synd att det finns mer krig än fred
Synd att världen är så svartvit
Synd att jag är färgblind
Synd att jag vill slå alla på käften

Synd att jag är likgiltig
Synd att jag skiter i miljön
Synd att jag tycker att kaffe är godast i pappmugg
Synd att jag inte sopsorterar
Synd att jag har så lite att vara glad över
Synd att jag inte bryr mig

Kommentera

