Pappas dag

darling1.jpg

Darling är i ett annat land hela veckan fram till söndag. Jag har verkligen tänkt att jag ska be om lov inför alla bilder jag lägger upp av honom, men jag skiter i det nu. Han är som sagt utomlands och jag har fixat photoshop och hur ofta sammanfaller de tu? Inte ofta.

Då var det fotbolls-vm och sommar, nu november och jag borde laga middag men har ingen inspiration över huvud taget. Det är som att jag lagat allt jag kan, dessutom har jag tappat matlusten. Klämmer helst godis, men godis är inte mat. Frukt är godis.

Igår bekantade jag mig med Lost daughters united, Fars dag till ära. Jag fastnade i en massa tjejers historier och förbrukade dagsdosen tårar med råge.

När jag var liten nojade jag över att aldrig kunna gifta mig, eftersom jag inte hade någon pappa som kunde föra mig till altaret. Inte direkt en oro jag bär på längre, jag är väl inte direkt känd för att vara särskilt bröllopshetsande. Fars dag känns inte heller jobbig, mer som ett kommersiellt jippo. Även om jag inte skulle ha något emot att tjacka en dammsugare eller brödrost eller slirre eller vad som helst annat materiellt till papsen om han kom tillbaka i gengäld.

Några timmar senare försöker jag svara på fina sms, men når inte fram. Som i somras. En hel vecka utan att komma fram, det går ju inte!!!

Kommentera

