Huvudvärkslös måndag

Jag sitter i skolan och är lite för kissnödig för att vara helt till freds. Har haft föreläsning där det uppdragbara bordet var trasigt och kastade sig ner på min fotknöl när jag skulle sätta mig och lyssna uppmärksamt.  Foten är nu blåröd och svullen, jag haltar sexigt i mitt hasande fram i korridorerna.

Jag ska skärpa mig på alla nivåer har jag bestämt mig för. Agera mer, tänka mindre. Sluta vara så fatalistisk. Det är faktiskt patetiskt.

Veckans motto alltså: Look on the bright side of life.  Sluta vara så rädd. Lite grann är okej, men inte hela tiden. Jag är väldigt långt från oemotståndlig när jag är vidrig.
Jag har en bra känsla den här gången. Det kan gå bra.

Såg Idolreprisen igår och tog tid på hur många minuter det tog för Danny att röstas ut. 9  1/2 minut. Exakt 30 sekunder senare mailade brorsan. Det var alltså ödet.

Kommentera

