Kreativiteten är en svårfångad fjäril

Frääääääääs, säger det i mitt huvud. Jag skriver så att fingeravtrycken slipas bort. Klockan är lunch säger magsäcken där koffeinet dansar schottis i dess ekande lokaler. Jag älskar att skapa när jag älskar att skapa. Igår var jag nästan utplånad från kartan, orkade inte vara mer kreativ. Inte rota i högen av textinstruktioner. Ville ligga hela lördag och titta på tv.

Om jag går hem och äter lunch nu, kanske jag blir trött och tappar flödet. Så kan det vara. Jag måste ta reda på.

Idag är det fem månader sen darling hånglade upp mig i soffan. Eller var det jag som hånglade upp honom? Den 14 september var det två år sen vi gjorde slut sist.

Slutet på det längsta icke-förhållandet jag haft skrev jag i dagboken då. Men just nu e han min. Inget icke i den meningen.

Kommentera

