En liten lur skulle sitta fint

Blogger har strulat hela dan idag igen, men nu kom jag in. Är så trött att det känns som att ögonen möts i mitten av huvudet. Men dagens höjdpunkt när Calle fick sin 30-årspresent, gav rätt mycket ny energi. Den som säger att det är roligare att få än att ge, har fel.

Har just skickat iväg min halvfärdiga text till gruppmedlemmarna. Tog en liten paus och kollade in DI-dokumentären om kärlek som var fin och passade mitt ämne. Försökte hjälpa Åsa och Bodil med att bränna sin film förut, vilket gick sådär. Men vi åt middag på Seymus, som var god. Sen ringde och trackade farmis för att få veta vad en moderiktig pingla hade för kläder 1972, men hon tyckte att jag var för frågvis för att få vettiga svar.

Det beror väl på vad hon är för typ av tjej.
En sån som du farmis. En sån som gillar NK.
Men då är det väl bäst att hon går till NK och frågar?
Men det är 1972, hon kan inte gå till NK. Jag sitter och hittar på en historia här!

….

Om du skulle äta en god bit mat, då farmis. Vart gick du då 1972?
Jag gick väl ingenstans, jag var väl hemma med min man.
Men om du tog med farfar för att äta en god bit mat?
Jaha! Ja å, då brukade vi gå till det där trevliga stället som ni tog mig till på min födelsedag.
Gondolen?
Just det, Gondolen.
Något lite närmare marken?
Nej vet du Agnes, jag minns faktiskt inte idag.

Ett ganska oväntat svar. Farmis minns faktiskt allt. Men jag tror hon ville lägga på, för Aktuellt började.

Moderna muséet också, i morse. Ett grupparbete i form av en pjäs om en tavla. Köpte en spontanpresent till brorsan innan jag gick hem. Men honom såg jag inte röken av idag, så han får den imorgon.

Kommentera

