Skrivkramp

Jag har nått den del av projektveckan när jag ska börja skriva och jag har aldrig tidigare upplevt en sådan prestationsångest.
Inatt drömde jag om olika personligheter som jag kunde skapa en historia kring. Jag drömde om farfar, han såg ut som när han levde, fast aningen mindre. Hade lindat en nylonlina runt midjan som ett skärp, det såg nästan ut som att han skulle klyva sig själv på mitten.
Sen var jag på en fest i ett gigantiskt hus bland spansktalande människor. Jag försökte prata men ögonen föll igen hela tiden och jag kände mig oartig. När jag slutligen presenterat mig för alla började jag kaskadblöda näsblod och såg hur jag droppat framför närapå varenda en i sällskapet. Jag skämdes och sprang in på et toalett som tillhörde fastigheten, lyxig med detaljerna klädda i guld. Jag fick inte stopp på flödet, det rann och rann och jag tänkte att ska jag någon gång förblöda så blir det nu.

Såg Inside man igår. Den var riktigt bra. Cool film. Min plan var verkligen att göra som anonym sa förra veckan, alltså se om Syriana. Men jag hann inte. Går fortfarande och tänker på den varje dag.

Men för att återgå till den där prestationsångesten….
Den är närvarande.

Ett svar to “Skrivkramp”

  1. ce soir mon coeur!! neuf heure. bisous!!

Kommentera

