Levande eller död, det är frågan


Jag har städat, tvättat (mig själv och mina kläder) och påbörjat en ny dagbok (Aj löööööv bookbinderserien) som är grön som hösten. Jag har lagt den senaste limegröna i högen av de övriga. Den lila, gula, ljusblå, och hallonrosa.
Ibland när jag tänker på hur mycket text jag skrivit under mina levande år, kan jag önska mig själv död och mina barn vuxna. Så att de kan rota och minnas och goffa in sig i vem jag egentligen var.

Annars är det faktiskt ganska najs att leva idag. Jag har fortfarande skrivkramp men även mastodontkärlekspirr i magen. Och det ena slår som ut det andra.

Ett svar to “Levande eller död, det är frågan”

  1. Jag cyklar ibland.

    Och ibland åker jag tunnelbana.

    Jag går också. Kanske gör jag det allra mest. Vem vet.

Kommentera

