Mer fiskbullar till folket

Igår bjöd jag darling på min specialrätt: fiskbullar med potatis på tomat- och broccolibädd.

Det här var bland det godaste jag ätit i hela mitt liv var hans kommentar.

Inte mycket gör mig gladare än när någon diggar mina fiskbullar. Jag blir varm och stolt varje gång jag och brorsan ska laga middag ihop och han frågar om vi inte kan äta det. Kanske har det att göra med att jag tyckte så mycket om skolmaten och att detta är ett sätt att ge den upprättelse.

Inatt drömde jag att jag var kille och just blivit dumpad av min flickvän för en annan killes skull. Jag satt på en grässlänt med ansiktet i händerna. Jag fick inte gå hem, de var nämligen där. I min säng.
Sen drömde jag att darling tagit ledigt från jobbet idag eftersom hans barn skulle födas. Han var visserligen inte helt säker på att han var pappan, men antagligen och oavsett så var tjejen en god vän till honom som han delade lägenhet med.
I drömmen var jag inte svartsjuk eller ledsen, utan mest orolig över att programförslaget till P3 inte skulle bli klart i tid. Jag var fullt upptagen med att vara med i Top Model som jag valts ut till mot min vilja. Men tydligen kunde jag få gratis massage och pedikyr bara kameramännen fick följa mig på stan. Och jag var så nära att tacka ja, men sa slutligen nej. Hoppade på en buss istället, efter att ha kört in mitt busskort i en sån läsare som Upplands lokaltrafik har. Läsaren åt upp mitt kort, så jag tvingades planka. Och jag och darling satte oss längst bak bland mjuka kuddar, och hånglade hela resan.

Vaknade förvirrad. Barnet? Fanns det?

2 svar to “Mer fiskbullar till folket”

  1. Ar du saker pa att du inte ar gravid, man brukar fa skumma drommar da! Puss o ses snart!

  2. Haha. Ja, det skulle man verkligen kunna tro. Men jag fick motbevis härom dan, så vi får helt enkelt skylla på att jag alltid har skumma drömmar.
    Puss!!

Kommentera

