Fyra år av frustration

Hade väldigt svårt att vakna imorse, men när jag väl tog mig upp möttes jag av flinande maktskifte på DN:s förstasida. Rubriken: Fyra år av minskad fokus på miljö och jämställdhet.
Okej rå. Kanske inte riktigt, men nästan.
Men jag grät faktiskt inte, som jag gjorde när jag fattat att Bush och skulle sitta ytterligare fyra år. Av förtvivlan.

Drömde att jag bodde i en sjukt stor lägenhet med tillhörande sporthall. Pepe hade bjudit dit alla han kände, eftersom nån kompis skulle hålla sitt första aerobicspass där. Jag var på väg ut och blev skitstörd, men lät dem hållas. Till slut var det upp mot hundra pers och när klassen var slut rusade alla ut och mot min dusch.

Ni får duscha hemma skrek jag. Ni måste gå hem nu, JAG måste gå!!

Alla sket i vad jag sa och stormade mitt badrum. Jag ville slå någon hårt.
Gick in i köket för att koka vatten. Min vattenkokare såg annorlunda ut. Den var inte min. Jag blev livrädd. Vem hade varit i mitt hus?
Då kom mamma in. Det var hon som tagit den gamla, men hon sa inte varför. Förvirringen var total.

Nu är jag vaken. Har inte producerat mycket och tänkte fortsätta på samma linje. Hyra film, köpa mat, kurera darling med näsa i nacke.

2 svar to “Fyra år av frustration”

  1. jag delar din sorg över borgarnas valserger. man får väl flytta till Findland antar jag..

Kommentera

