En röst är en röst är en röst

Nu har jag varit i vallokalen Fick hjärnsläpp och röstade på Kd och mot trängselskatter.
Nerå, höhöhö. Inte alls.
Är lite lättad, var lite orolig att jag skulle missa alltihop, kan inte rösta på söndag och det hade verkligen känts skitjobbigt om rösten som jag vägt fram och tillbaka så länge, lagts på ingenting.

Studio 1 intervjuade just en Sverigedemokrat som hade otrevlig, kall och obehaglig röst. I Gimo på 90-talet blev de fjärde största partiet i skolvalet. Jag minns att jag tänkte att det var för jävla tur att jag skulle flytta snart. Men kanske borde jag stannat och missionerat istället.

Klassen såg sista rep innan genrep av pjäsen Lulu på Dramatens lilla scen tidigare idag. Den var sjukt lång och nu är det meningen att vi ska skriva en recension. Om jag ändå hajat vad den ville berätta. Ett manus från slutet av 1800-talet som moderniserats och scenografiskt snuskats till. Som var allvar och fars och buskis och psychotriller i ett. Men femhundra hånglande par men inte en enda kåtpirrande känsla i magen.
Googlar Lulu och hittar en opera som tydligen är skriven på 30-talet.

Förvirringen är lika total som när jag lämnade salongen.

Kommentera

