Nu är jag gift och har ett barn

Det börjar nästan bli lite pinsamt med mina drömmar. Den ena värre än den andra och jag tänker att andra måste tro att jag vill slå rot ordentligt eller nåt.
Inatt födde jag ett barn på toaletten. Ljuset var dåligt och jag insåg mitt i kissandet att det visst var något mer som ville ut. Ett litet huvud och jag blev först rädd, eftersom jag hört ryktas att det där med förlossning kan göra rätt ont. Men jag samlade mod och tog tag runt den lilla blodiga skallen och barnet dök ut. Alltså, armarna och fingrarna kom ut först. Pyttepyttesmå.

Jag satt där och tänkte att jag borde ropa på mamma och mormor som sorterade olika sorters mat på brickor i källaren, men allting gick så snabbt. Plötsligt tog det lilla livets hand tag i min och jag tog det ur toaletten upp i min famn. Det hade midjelångt kolsvart hår och händerna var helt sjukt små. Jag tänkte att hon var lik sin far.
Sen började hon prata.

Min tredje förlossning i år. Och jag vet varför jag drömde. För att jag såg reklam för Al Gores film om miljökatastrofen på jorden och jag sa högt att filmer som dessa får mig att aldrig vilja föra vidare mitt släkte. Och för att jag följt två bloggar av två kvinnor som gått och väntat på att göra gravtest efter massor av år och försök. Som skulle få veta idag. Men ändå…

Och sen den sjukt sorliga dokumentären igår på svt, om kvinnan från Ukraina och mannen från Sverige som berättade om sin kärlek. Och så i slutet…krockade de med en älg och han dog!
Helt sjukt, filmaren var helt chockad och ledsen. Det hela fick mig att minnas bandet vi spelade in, jag, pappa och brorsan. Som vi skickade hem till Sverige, och berättade att vi var lite småsjuka allihop men snart skulle bli bra. Men så dog pappa och vi hann hem innan bandet.

3 svar to “Nu är jag gift och har ett barn”

  1. Gud vad det rör om i min själ att läsa det du skriver.

    Kram
    CG

  2. Det var snällt sagt. Kram tillbaka

  3. […] 6th, 2007 at 9:52 pm (Drömmar) Födde väldigt många barn i drömmarna förut. Talande, långhåriga, […]

Kommentera

