I koma

Jag har sovit alla de timmar som det var meningen att jag skulle läsa boken. Hade vikt efter- middagen åt att vara en god student, men kollapsade i soffan. Behövde nog sömnen. Drömmarna har varit många och sovtimmarna för få under den senaste tiden.
Och inatt. Blev jag nästan mördad.
Jag drömde att jag och darling skulle kliva ombord på ett tåg. Vi hade knivar i jackorna, skulle försvara oss mot någon, utföra nåt stort. Men just när jag tog steget från perrongen upp mot vagnen, så rycks jag ur sömnen, verkligen i bokstavlig mening.
Darling hade hakat sitt armveck runt min hals och drog mig till sig med mördande kraft. Jag vaknade av mitt skrik och han också. Så han släppte taget och jag som fortfarande inte fattade nåt utan trodde att jag befann mig på ett tåg, började gråta av förvåning. Eller chock.

Oj förlåt! sa han sömndrucket. Jag drömde att det låg något på ett bort som jag var tvungen att rycka till mig.

Jag trodde att du tänkte mörda mig var det enda jag hann tänka och säga innan jag somnade om av hans vänliga klapp på mitt huvud.

Tänk vilken slug snubbe han hade varit om att mörda mig varit den egentliga planen. En sån tålmodig mördare.
Har skrattat hela dan. Tills jag somnade av post-chock och utmattning i eftermiddags.

Men nu är jag vaken och ikväll ska jag äta mat som man steker själv på en platta på bordet. Smaskens.

Kommentera

