Jag var inte där


Roomsie skickade bilder från bröllopet och den här ovan, förde direkt tankarna till inklippt-eran i mitt liv.
Jag ser som inte riktigt delaktig ut. Huvudet är större än de andras, jag dansar i bildens utkant i en annan belysning, fjärran från gemenskapen.

När jag var liten hade jag en grav kamerafobi i den bemärkelse att jag inte ställde upp på bild. Jag kan fortfarande inte förklara varför, men ofta är det väl så med fobier. De går inte att förklara.

I allafall fanns en bild på mig, som tagits en solig sommar vid Göta kanal, iklädd hawaiskjorta. Jag såg glad ut. Mormor som i vissa avseenden kan anses mer praktiskt än estetiskt lagd, tyckte att det var en katastrof att jag inte ställde upp vid släktfotograferingarna.
Så hon klistrade helt sonika in mitt huvud och överkropp någonstans där hon tyckte det passade. Oavsett om det var vinter, höst eller högsommar på bilden. Hawaiiskjortan satt alltid på. Huvudet alltid i samma storlek.

Jadå! Alla barnbarnen var där! Titta bara, där är Alexandra, Oscar, Gunnar, Calle, Dag, Erik….och så Agnes.

Och så nu. Inklippt igen. Och huvudet bara växer. Men jag såg glad ut.

10 svar to “Jag var inte där”

  1. Haha suveränt ju. Trixig tant.

  2. Hon är slug min mormor.

  3. du dansade ju med mig!!

    serunte va kul vi hade, du ler ju for fulla muggar 😉

  4. HIII!
    eru dar!
    weeeeee

  5. Jag tuggar fradga. Försöker bromsa. Ska maila dig sen idag. Du e bäst!

  6. ok puss!

  7. Det är bland det roligaste jag någonsin har hört!!!

    Caroline G

  8. Du ser ytterst delaktig ut måste jag säga, men vad gör hon med blå klänning?

  9. Hon dansar en personlig och innovativ dans.

Kommentera

