Måndag, en sån dag

Trodde jag blivit sjuk när jag vaknade imorse. Kroppen bankade och halsen svullnade mer och mer för varje andetag. Tryckte snooze som flyktförsök och tänkte att träningen fick skjutas till någon annan dag.
Men nu sitter jag efter gröt och te och morot och är frisk igen. Senaste gången jag var sängliggande var efter Svenska Freds riksmöte, oktober 2005. Jag har ett immunförsvar skapat för en elefant. För det mesta gör det mig lycklig. Men ibland önskar jag att jag haft skäl att ligga kvar. Legitimt skäl. Feber. Snor. Svullen hals.

Men inte då. Igen.
Gymmet blir det.
Även denna måndag.

Kommentera

