Light my fire


Kolla hur han får hela bordet att glöda! Ojoj.

Har i vanlig ordning påbörjat mitt nya liv denna måndag. Skrivit lista, bockat av en och annan punkt tänka sig faktiskt. Tränat, bäddat sängen, lagat näringsriktig lunch och druckit för många koppar kaffe. Undvikit Bamyl, min ledstjärna och vän, men skulle huvudvärken återkomma tänker jag ta en. Ska på möte om en stund. Är fikaansvarig. En enomt krävande uppgift.

Jag har bestämt mig för att sluta tycka att jag är mesig och keff. Från och med idag är jag cool, kreativ och skarpsint. Planer smids i huvudet som går att genomföra och jag ska skita i vad andra säger. Eller i vad schizohjärnan säger. The sky is the limit.

Inatt drömde jag om folkhögskoleläraren igen. Vi delade kontor och jag tappade hela tiden bort mitt passerkort. Tvingades be honom om hjälp för att larmet inte skulle gå, men hade inte mer koll än jag tyvärr. Det mesta blev kaos.

Nu ska jag klippa i DN.

Kommentera

